fbpx
  1. Mi az a “diák ügyfélkapu”?
  2. Ügyfélkapu regisztráció menete
  3. Első belépés az ügyfélkapuba
    3.1. Ha már voltál korábban a tagja az Iskolaszövetkezetünknek
    3.1.1. …és most újra munkába állnál rajtunk keresztül
    – 3.1.2. …és jelenleg nem dolgozol rajtunk keresztül
    3.2. Ha új belépő vagy
  4. Tagsághosszabbítás
  5. Fizetések nyomon követése
  6. Jelszó megváltoztatása
  7. E-mail cím megváltoztatása
  8. Regisztráció törlése
  9. Kilépés

1. Mi az a “diák ügyfélkapu”?

Az ügyfélkapu az iskolaszövetkezetünk elektronikus azonosító és ügyintéző rendszere, mely biztosítja a hallgatóink számára, hogy a személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek iskolaszövetkezetünkkel, elérhetővé téve így számukra az online ügyintézés lehetőségét és minden további szolgáltatásunkat.

Az ügyfélkapus regisztráció létrehozása még nem jelent iskolaszövetkezeti tagságot, az csupán „kapu” a szolgáltatásaink igénybevételéhez!

A szövetkezeti tagsághoz a beiratkozási nyilatkozat kitöltése mellett munkaszerződést (megállapodást) kell elfogadnod és hitelesítened. A munkaszerződéssel a szövetkezet és közötted, a tagi jogviszonyon kívül, munkaviszony jön létre. Ez a szerződés azonban csak a munkába állás során születik meg, a munkára való jelentkezés, illetve az ügyfélkapunkba való regisztráció még nem jelent automatikus belépést az iskolaszövetkezetbe, illetve munkavégzési kötelezettséget!


2. Ügyfélkapu regisztráció menete

A diák ügyfélkapu a https://miszisz.diakber.hu oldalon érhető el.

Ügyfélkapu létrehozását bármely természetes személy kezdeményezheti. A regisztráció feltétele valós személyes adatok, illetve érvényes, létező e-mail cím megadása.

  1. Regisztráció során meg kell adnod a teljes nevedet, egy felhasználó nevet, e-mail címedet, illetve a felhasználói fiókodhoz egy jelszót.
  2. Ezután második lépésként a megadott e-mail címedre kapni fogsz egy megerősítő levelet. Amíg nem erősíted meg az e-mail címedet, addig nem fogsz tudni belépni az ügyfélkapuba.

Amennyiben nem érkezik meg a levél, ellenőrizd a levélszemét mappában, vagy a leveleződ spam szűrését. Ha továbbra sem találod a levelünket, akkor kérünk, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy ellenőrizni tudjuk, milyen e-mail címet adtál meg a regisztráció során.

  • A megerősítéshez kattints a levélben lévő linkre. Az ellenőrző felületen add meg a felhasználó nevedet és jelszavadat. Sikeres hitelesítés után már be tudsz jelentkezni az ügyfélkapuba.

3. Első belépés az ügyfélkapuba

Kérünk, hogy minden alkalommal, amikor az ügyfélkapunkat használod, először is kapcsold ki az AdBlocker-ed, vagy egyéb, hasonló programodat, mert az oldal felugró ablakokkal kommunikál!

Az ügyfélkapuba való első belépéskor meg kell adnod az adóazonosító jeledet (adóigazolványon lévő szám),

Kattints a nagyobb méretért

illetve TAJ-számodat (társadalombiztosítási azonosító jel),

Kattints a nagyobb méretért

hogy a rendszerünk azonosítani tudjon, tagunk vagy-e már.

Ha a megadott adatok után azt jelzi neked a rendszer, hogy “Nem tag (regisztrált)”, de te úgy tudod, hogy tagunk vagy (sőt esetleg dolgozol is rajtunk keresztül), akkor mindenképpen jelezd nekünk, mert ez azt jelenti, hogy valamely adatod rosszul van meg nekünk a rendszerünkben.

3.1. Ha már voltál korábban a tagja az Iskolaszövetkezetünknek

3.1.1. …és most újra munkába állnál rajtunk keresztül

Kérjük, ellenőrizd a rendszerünkben szereplő adataidat. A „Személyes adatok” fül „Szövetkezetben tárolt adatok” lapján láthatod, milyen adataid vannak elmentve jelenleg a rendszerünkben.

Ha elírást találsz, vagy módosult a legutóbbi munkavégzésed óta valamely adatod, akkor azt az „Adatok módosítása” fülön jelezd felénk. A későbbiek során is itt tudod majd megváltoztatni az adataidat.

További teendők a „3.2. Ha új belépő vagy” fejezet 2-5. pontjában olvashatók.

3.1.2. …és jelenleg nem dolgozol rajtunk keresztül

… de szoktál /szeretnél nálunk munkát vállalni, akkor kérünk, hogy az adataidat nézd át, illetve a személyes dokumentumaidat töltsd fel, meggyorsítva ezzel a későbbi folyamatokat. Lásd: „3.2. Ha új belépő vagy” fejezet 2. pontban leírtakat az igazolványfeltöltésről.

3.2. Ha új belépő vagy

1. A „Személyes adatok” fülön add meg az adataidat. Kérünk, hogy mindent a valóságnak megfelelően adj meg.

Külön felhívjuk a figyelmedet, hogy a “Diákigazolvány szám” az a diákod jobb felső sarkában lévő kártyaszám és NEM a lenti azonosító szám!

Kattints a nagyobb méretért

2. Az adatok megadása után a „Dokumentumok feltöltése” fülön tudsz megadni profilképet, feltölteni az önéletrajzodat, illetve igazolványaidat.

Kötelezően feltöltendő dokumentumok:

  • személyi igazolvány mindkét oldala,
  • adóazonosító kártya,
  • TAJ-kártya,
  • diákigazolvány mindkét oldala

Amennyiben nincs érvényes matrica a diákigazolványodon, úgy a diákigazolványod feltöltése mellett:

  • felsőoktatási intézmények hallgatói: tölts fel egy, az aktuális félévre szóló hallgatói jogviszonyigazolást „Egyéb dokumentumként”
  • közoktatási intézmények diákjai: tölts fel egy iskolalátogatási igazolást „Egyéb dokumentumként”

3. Ha megvagy az előző kettő lépéssel, akkor jelezd a munkádhoz kapcsolódó projektvezetőnek, hogy kész vagy. Ő hozzá fogja adni a szükséges nyomtatványokat az adatlapodhoz.

A belépési nyilatkozat az iskolaszövetkezeti tagságodhoz szükséges, a megállapodás pedig a munkavállalás részleteit fogja tartalmazni. A tagság iskolaszövetkezetünkben a féléves hallgatói jogviszony érvényességéig szól, így az őszi félév alatti belépéskor a tagságod március 31-ig lesz érvényben, a tavaszi féléves pedig majd október 31-ig és így tovább.

4. Nyomtatványok online hitelesítése, elfogadása

  • A „Nyomtatványok!” fül alatt találod a kitöltendő (elfogadásra váró) nyomtatványaidat. A „PDF megnyitása” gombbal tudod megnyitni az egyes dokumentumokat. Ez a megnyitás arra szolgál, hogy megismerd a nyomtatványok tartalmát, kérjük, hogy még ne töltsd le őket!
  • A megnyitásuk és elolvasásuk után lesznek aktívak az elfogadónégyzetek. A kötelező négyzetek kipipálásuk után kattints az elfogadás rögzítésére szolgáló „Nyomtatványok elektronikus jóváhagyása” gombra.
  • A rendszer ilyenkor újra legenerálja a nyomtatványokat, rákerül az elfogadás és annak dátuma. Ezeket az újra legenerált dokumentumokat töltsd le a „Letöltés” gombbal.
  • Nyisd meg az AVDH hitelesítés honlapot: https://magyarorszag.hu/szuf_avdh_feltoltes
  • Húzd be vagy tallózással töltsd be az elfogadott belépési nyilatkozatodat és megállapodásodat. Figyelj rá, hogy a „Hiteles PDF” legyen bejelölve, majd pipáld ki, hogy Elfogadod az ÁSZF-et.
  • Ezután kattints a feltöltésre. Az oldal ilyenkor átirányít a gov.hu (korábban: magyarorszag.hu) ügyfélkapu bejelentkezésre. Jelentkezz be az ügyfélkapudba. Az AVDH oldala az ügyfélkapudban megadott adataid alapján hitelesíti a nyomtatványokat.
  • Az aláírás (hitelesítés) után töltsd le a hitelesített nyomtatványokat, majd ezeket változtatás nélkül töltsd vissza a MISZISZ diákügyfélkapudba.

Ha nincs gov.hu (korábban: magyarorszag.hu) ügyfélkapud, akkor kérünk, jelezd nekünk!

Amíg nem nézzük át és nem hagyjuk jóvá a dokumentumaidat, tudod törölni/javítani, ha esetleg rossz dokumentumot töltöttél volna fel. Amennyiben nem megfelelő a hitelesítés értesíteni fogunk róla!

A tagsági nyomtatványokat csak abban az esetben fogjuk elfogadni, ha minden további iratod, illetve orvosi igazolásodat feltöltötted már és érvényesek.

5. A munkavégzés törvényes feltétele a munkakörödnek megfelelő, érvényes munka-alkalmassági egészségügyi vizsgálatról szóló igazolás, bizonyos munkakörökben (pultos, élelmiszerbolti eladó, stb.) pedig Egészségügyi Kiskönyv és tüdőszűrő vizsgálat megléte. Aktuális egészségügyi vizsgálatokkal kapcsolatos hirdetményünket itt érheted el.

A kapott igazolást, illetve az EÜ kiskönyvedet szintén az “Egyéb dokumentum” helyre tudod feltölteni.

Az orvosi igazolások és EÜ kiskönyvek egy évig érvényesek, utána szükséges a megújításuk és az újbóli feltöltésük.


4. Tagsághosszabbítás

Az iskolaszövetkezetünk tagjainak minden félévben meg kell hosszabbítania a tagságát, ezzel egyidejűleg elfogadnia a belépési nyilatkozatot, megállapodást és bemutatnia az új félévre szóló diákigazolvány matricáját, vagy jogviszonyigazolását.

A tagság hosszabbítási időpontok egybeesnek a diákigazolvány érvényességével. Az őszi félévre kiállított matricák március 31-ig érvényesek. Amennyiben ezután is dolgozol nálunk, meg kell hosszabbítanod a tagságodat március 31-ig és bemutatnod az új, tavaszi félévre szóló matricával érvényesített diákigazolványodat, vagy benyújtanod egy jogviszonyigazolást a tavaszi félévre szólóan.

Ugyanígy, a tavaszi félévre kiállított matricák október 31-ig érvényesek, így október 31-ig meg kell tennetek a tagsághosszabbítást és a jogviszonyotok igazolását, ha novemberben is dolgoznátok még.

Ezek a dátumok érvényesek a már végzett hallgatókra is. Ha Ti januárban végeztetek, akkor az őszi féléves diákotok ugyanúgy érvényes március 31-ig, ha júniusban végeztetek, akkor pedig a tavaszi féléves diákotok ugyanúgy érvényes október 31-ig.

A vírus miatti igazolványhosszabbítás NEM vonatkozik a diákmunkára! Lejárt igazolvánnyal, érvényes hallgatói jogviszony nélkül nem tudsz munkát vállalni!

A hosszabbítást minden félévben automatikusan megkezdjük az érvényes tagjainknál.

Teendőid:

  • az új félévre/tanévre szóló matricával ellátott diákigazolványod képének feltöltése („3.2. Ha új belépő vagy” fejezet 2. pont szerint)
  • új féléves belépési nyilatkozat és megállapodás elfogadása, hitelesítése („3.2. Ha új belépő vagy” fejezet 4. pont szerint)
  • ha esetleg a közeljövőben jár le a munkaköri orvosi alkalmassági igazolásod vagy az Egészségügyi kiskönyved, akkor frissítsd meg és töltsd fel („3.2. Ha új belépő vagy” fejezet 5. pont)

5. Fizetések nyomon követése

A „Fizetéseim” fül alatt le tudod kérni hónapra bontva a fizetési jegyzékedet, 2020. évtől kezdődően. Erről a dokumentumról le tudod ellenőrizni, hogy jól, az órabérednek és a ledolgozott óraszámaidnak megfelelően, utaltuk-e a fizetésedet. Ebben a fájlban láthatod azt is, hogy mennyi személyi jövedelemadó került levonásra a bruttó béredből.

Itt találhatod meg az „M30-as igazolás”-odat is. Minden évről a következő év január 31-éig töltjük fel majd ide az igazolásodat, segítve így az SZJA bevallásod elkészítését. (Mivel tavaly álltunk át az új rendszerünkre, így az első elérhető igazolás a 2020. évre szóló.)


6. Jelszó megváltoztatása

Az ügyfélkapun belül lehetőséged van a jelszavad megváltoztatására. Ehhez add meg a régi jelszavadat, majd az új, használni kívánt jelszót és a megerősítését.


7. E-mail cím megváltoztatása

A jelszavad megváltoztatásához hasonlóan módosítani tudod az e-mail címedet is. Fontos, hogy ezzel csak az ügyfélkapu bejelentkezéshez használt e-mail címedet változtatod meg, a rendszerünkben lévő, kapcsolattartási célra megadott levelezési címedet nem! Utóbbit a személyes adatokban tudod csak módosítani.

Az ügyfélkapuban használt e-mail címed megváltoztatása után, a regisztrációhoz hasonlóan, kapni fogsz egy megerősítő levelet az új címedre.


8. Regisztráció törlése

Ebben a menüpontban törölni tudod az ügyfélkapus fiókodat. Ehhez add meg a felhasználónevedet, jelszavadat és az ügyfélkapuban használt e-mail címedet. A fiókod törlésével csak az ügyfélkapuból törlöd magad, iskolaszövetkezetünk adatbázisából nem, így ez nem minősül kilépésnek! Iskolaszövetkezetünkben az adataid a törvényi szabályozásoknak megfelelően továbbra is tárolva lesznek. Az iskolaszövetkezetünkből való kilépésről bővebben itt olvashatsz.

Amennyiben meggondolnád magad, az első pontban leírtak szerint újra tudod regisztrálni a fiókodat az ügyfélkapunkban.


9. Kilépés

A kilépés gombra kattintva egyszerűen kijelentkezel az ügyélkapu fiókodból.