fbpx
  1. Mi az a “diák ügyfélkapu”?
  2. Ügyfélkapu regisztráció menete
  3. Első belépés
    1. Amennyiben tagunk vagy
      1. Ha jelenleg dolgozol rajtunk keresztül
      2. Ha jelenleg nem dolgozol rajtunk keresztül
    2. Amennyiben nem vagy még tagunk
      1. Ha új belépő vagy
      2. Ha jelenleg csak érdeklődsz valamely munkánk iránt
  4. Tagság hosszabbítás
    1. Lejárt iratok, dokumentumok feltöltése
    2. Tagsági nyomtatványok
  5. Fizetések nyomon követése
  6. Jelszó megváltoztatása
  7. E-mail cím megváltoztatása
  8. Regisztráció törlése
  9. Kilépés

1. Mi az a “diák ügyfélkapu”?

Az ügyfélkapu az iskolaszövetkezetünk elektronikus azonosító és ügyintéző rendszere, mely biztosítja a hallgatóink számára, hogy a személyazonosság igazolása mellett biztonságosan kapcsolatba léphessenek iskolaszövetkezetünkkel, elérhetővé téve így számukra az online ügyintézés lehetőségét és minden további szolgáltatásunkat.

A vírus miatt megkezdett e-mailes online ügyintézésünk megszűnik, ezentúl minden adminisztratív jellegű dolgot az ügyfélkapun keresztül (vagy személyesen) tudtok velünk elintézni.

Az ügyfélkapus regisztráció létrehozása még nem jelent iskolaszövetkezeti tagságot, az csupán „kapu” a szolgáltatásaink igénybevételéhez!
A szövetkezeti tagsághoz a beiratkozási nyilatkozat kitöltése mellett munkaszerződést (megállapodást) kell aláírnod. A munkaszerződés aláírásával a szövetkezet és közötted, a tagi jogviszonyon kívül, munkaviszony jön létre. Ez a szerződés azonban csak a munkába állás során születik meg, a munkára való jelentkezés még nem jelent automatikus belépést az iskolaszövetkezetbe, illetve munkavégzési kötelezettséget!


2. Ügyfélkapu regisztráció menete

A diák ügyfélkapu a https://miszisz.diakber.hu oldalon érhető el.

Ügyfélkapu létrehozását bármely természetes személy kezdeményezheti. A regisztráció feltétele valós személyes adatok, illetve érvényes, létező e-mail cím megadása.

Regisztráció során meg kell adnod a teljes nevedet, egy felhasználó nevet, e-mail címedet, illetve a felhasználói fiókodhoz egy jelszót.

Kattints a nagyobb méretért

Ezután második lépésként a megadott e-mail címedre kapni fogsz egy megerősítő levelet. Amíg nem erősíted meg az e-mail címedet, addig nem fogsz tudni belépni az ügyfélkapuba.
Amennyiben nem érkezik meg a levél, ellenőrizd a levélszemét mappában, vagy a leveleződ spam szűrését. Ha továbbra sem találod a levelünket, akkor kérünk, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy ellenőrizni tudjuk, milyen e-mail címet adtál meg a regisztráció során.
A megerősítéshez kattints a levélben lévő linkre.

Kattints a nagyobb méretért

Az ellenőrző felületen add meg a felhasználó nevedet és jelszavadat.

Kattints a nagyobb méretért

Sikeres hitelesítés után már be tudsz jelentkezni az ügyfélkapuba.

Kattints a nagyobb méretért

3. Első belépés

Kérünk, hogy minden alkalommal, amikor az ügyfélkapunkat használod, először is kapcsold ki az AdBlocker-ed, vagy egyéb, hasonló programodat, mert az oldal felugró ablakokkal kommunikál!

Az ügyfélkapuba való első belépéskor meg kell adnod az adóazonosító jeledet (adóigazolványon lévő szám),

Kattints a nagyobb méretért

illetve TAJ-számodat (társadalombiztosítási azonosító jel),

Kattints a nagyobb méretért

hogy a rendszerünk azonosítani tudjon, tagunk vagy-e már.

Ha a megadott adatok után azt jelzi neked a rendszer, hogy “Nem tag (regisztrált)”, de te úgy tudod, hogy tagunk vagy (sőt esetleg dolgozol is rajtunk keresztül), akkor mindenképpen jelezd nekünk, mert ez azt jelenti, hogy valamely adatod rosszul van meg nekünk a rendszerünkben.

Kattints a nagyobb méretért

3.1 Amennyiben tagunk vagy…

…akkor a TAJ-és adószámod megadása után azt fogod látni a nyitóoldalon, hogy „Státusz: Érvénytelen”

Kattints a nagyobb méretért

vagy „Státusz: Tag”.

Kattints a nagyobb méretért

Az első esetben a tagsági nyomtatványaid hiányoznak, utóbbi esetben a ezek rendben vannak, érvényesek, de a személyes igazolványaid, illetve orvosi papírjaid még nincsenek feltöltve, ezt neked is meg kell tenned. A teendőkről a következő menüpontban olvashatsz.

Itt fontos kiemelnünk, hogy a tagságodat minden félévben meg kell hosszabbítanod, így, ha most azt is látod, hogy érvényes a tagságod, kérünk, hogy figyelj oda a hosszabbítási határidőkre, mert ez az érvényesség nem örökre szól, csak fél évre! A teendőkről pontosabb információkat a tagság hosszabbítás pontban találsz.

3.1.1. Ha jelenleg dolgozol rajtunk keresztül…

akkor mielőbb ellenőrizd az adataidat, töltsd fel az igazolványaidat és ellenőrizd a státuszodat!

A „Személyes adatok” fül „Szövetkezetben tárolt adatok” lapján láthatod, milyen adataid vannak elmentve jelenleg a rendszerünkben.

Kattints a nagyobb méretért

Kérünk, hogy ezeket az első belépésedkor ellenőrizd, és ha elírást találsz, vagy módosult azóta valamely adatod, akkor azt az „Adatok módosítása” fülön jelezd felénk. A későbbiek során is itt tudod majd megváltoztatni az adataidat.

Kattints a nagyobb méretért

Kérünk, hogy az adataidat csak abban az esetben módosítsd, ha az valóban indokolt. Olyanért, mint hogy pl.: nem tetszik, amilyen formában a rendszer kiírja a címedet, egyetemedet stb. ne változtasd meg az adott adatot, mert a rendszer úgyis visszaállítja majd, de nálunk meg fog jelenni adatlapmódosításként, amit így át kell néznünk és elfogadnunk minden egyes esetben. Köszönjük, ha segíted munkánkat. 🙂

Az adataid átnézése, esetleges módosítása után a „Dokumentumok feltöltése” fülön tudsz megadni profilképet az ügyfélkapu fiókodhoz, feltölteni az önéletrajzodat, de ami a legfontosabb és mindenki számára kötelező: itt tudod feltölteni az igazolványaidat is.
Az „Egyéb dokumentum” helyre tudod feltölteni például a hallgatói jogviszony-igazolásodat, vagy a munkaköri orvosi alkalmassági igazolásodat, egészségügyi kiskönyvedet.

Kérünk, hogy első belépéskor töltsd fel a személyes dokumentumaidat is, hiszen azokkal azonosítod magad és így tudjuk csak megkezdeni az online ügyintézést veled.

Ha a későbbiek során olyan személyes adatod változik meg, amely igazolványhoz kötődik (pl.: új személyid lett), akkor kérünk, hogy a változáskor azonnal töltsd fel az új igazolványod mindkét oldalát is a személyes adataid módosításával együtt!

Kattints a nagyobb méretért

Amennyiben hiányzik valamely tagsági nyomtatványod, akkor a “Státusz: Érvénytelen” fog megjelenni a kezdőoldalon, illetve fent a csempéknél látni fogsz egy piros felkiáltójeles “Kitöltendő anyagok” mezőt, illetve a rendszer is felugró ablakban értesít a nyomtatványokról.

Ha nem jelenik meg neked ez a mező, vagy rákattintva nem találsz itt semmi dokumentumot, akkor először is frissítsd az oldalt. Ha ezután sem látsz semmit, akkor még nem töltöttük fel neked a szükséges fájlokat. Kérünk, hogy ezt jelezd felénk, és orvosolni fogjuk a helyzetet.

Ha látod a nyomtatványokat, töltsd le a PDF-eket, olvasd át a őket és ellenőrizd le az adataidat. Amennyiben hibát fedezel fel, kérünk, hogy értesíts minket és javítani fogjuk. Ha mindent rendben találtál, akkor a dokumentumok mellett lévő jelölőnégyzetek kipipálásával fogadd el őket. A jelölőnégyzetek csak akkor lesznek aktívak, ha a PDF-eket letöltötted, tehát megismerted a tartalmukat.
Ezután kattints a „Nyomtatványok elektronikus jóváhagyása gombra”. A honlap rögzíti a bevitt adatokat, ezt egy felugró ablak jelzi is, de az oldal újra betölteni, vagy továbblépni nem fog.
Ezután nekünk át kell néznünk a feltöltött irataidat, ha mindent rendben találtunk, akkor fogjuk jóváhagyni a nyomtatványokat és érvényesíteni a tagságodat. A nyomtatványokat tehát akkor fogjuk csak elfogadni, ha minden igazolványodat, orvosi alkalmassági igazolásodat és/vagy EÜ kiskönyvedet feltöltetted és érvényesek!

Amíg nem érvényes a státuszod, azaz nincs rendben minden iratod és tagsági dokumentumod, nem dolgozhatsz rajtunk keresztül!

3.1.2. Ha jelenleg nem dolgozol nálunk…

… de szoktál /szeretnél nálunk munkát vállalni, akkor is kérünk, hogy az adataidat nézd át, illetve a személyes dokumentumaidat töltsd fel, meggyorsítva ezzel a későbbi folyamatokat. Lásd: Előző pontban leírtak.


3.2. Amennyiben nem vagy még tagunk…

… akkor a TAJ- és adószámod megadása után azt fogod látni a nyitóoldalon, hogy “Státusz: Nem tag (regisztrált).”

Kattints a nagyobb méretért

3.2.1. Ha új belépő vagy

…akkor a „Személyes adatok” fülön add meg az adataidat. Kérünk, hogy mindent a valóságnak megfelelően adj meg, és lehetőleg egyszerre töltsd ki az összes „nem kötelező adatot” is, megkönnyítve ezzel a munkánkat, mivel nálunk minden alkalommal meg fog jelenni az adatlapod módosítása.

Kattints a nagyobb méretért

Külön felhívjuk a figyelmedet, hogy a “Diákigazolvány szám” az a diákod jobb felső sarkában lévő kártyaszám és NEM a lenti azonosító szám!

Kattints a nagyobb méretért

Az adatok megadása után a „Dokumentumok feltöltése” fülön tudsz megadni profilképet, feltölteni az önéletrajzodat, illetve igazolványaidat. Az „Egyéb dokumentum” helyre tudod feltölteni például a hallgatói jogviszony-igazolásodat, a munkaköri orvosi alkalmassági igazolásodat vagy egészségügyi kiskönyvedet.

A munkavégzés törvényes feltétele a munkakörödnek megfelelő, érvényes munka-alkalmassági egészségügyi vizsgálatról szóló igazolás, bizonyos munkakörökben (pultos, élelmiszerbolti eladó, stb.) pedig Egészségügyi Kiskönyv és tüdőszűrő vizsgálat megléte. Aktuális egészségügyi vizsgálatokkal kapcsolatos hirdetményünket itt érheted el.

A kapott igazolást, vagy az EÜ kiskönyvedet szintén az “Egyéb dokumentum” helyre tudod feltölteni. Ha pultosként kezded meg a munkát rajtunk keresztül, akkor első alkalommal be kell hoznod az irodánkba személyesen az EÜ kiskönyvedet, hogy beleírhassuk a munkaadói adatainkat, illetve hogy pecséttel hitelesítsük.
Az orvosi igazolások és EÜ kiskönyvek egy évig érvényesek, utána szükséges a megújításuk és az újbóli bemutatásuk. Ekkor már nem kell személyesen behoznod a kiskönyvedet, elég csak feltölteni “Egyéb dokumentum”-ként.

Kattints a nagyobb méretért

A belépési nyilatkozatot és megállapodást első alkalommal, mikor beiratkozol az iskolaszövetkezetünkbe alá tudod írni személyesen az irodánkban nyitvatartási időben, vagy az ügyfélkapun keresztül AVDH általi hitelesítéssel is el tudod elfogadni, amennyiben van NAV-ügyfélkapu regisztrációd.
Minden további félévben szükséges lesz a tagságod meghosszabbítása, ezt online fogod tudni elvégezni az ügyfélkapun keresztül, erről bővebben a tagság meghosszabbítása pontban olvashatsz majd.

Nyomtatványok online hitelesítése, elfogadása

Ügyfélkapun keresztül akkor tudod elfogadni a nyomtatványokat, ha már azt feltöltöttük neked, ezt egy piros felkiáltójeles “Kitöltendő anyagok” csempe, illetve rendszerüzenet jelzi neked belépéskor. Ha nem jelenik meg neked ez a mező, vagy rákattintva nem találsz itt semmi dokumentumot, akkor először is frissítsd az oldalt. Ha ezután sem látsz semmit, akkor még nem töltöttük fel neked a szükséges fájlokat. Kérünk, hogy ezt jelezd felénk, és orvosolni fogjuk a helyzetet.

Kattints a nagyobb méretért

A “Kitöltendő anyagok” fülön belül le tudod tölteni a szükséges nyomtatványokat a “PDF letöltése” gombbal.
Miután elolvastad a dokumentumokat, leellenőrizted az összes rajta szereplő adataidat és nem találtál bennük hibát, látogass el az AVDH hitelesítés honlapra és kövesd az alábbi utasításokat:

  • A honlapon töltsd fel a hitelesítendő PDF dokumentumokat, vagy húzd a kijelölt mezőbe őket.
Kattints a nagyobb méretért
  • Válaszd ki a “Hiteles PDF” opciót a hitelesítéshez.
  • Pipáld ki, hogy elfogadod az “ÁSZF”-et.
  • Nyomd meg a “Feltöltés” gombot.
Kattints nagyobb méretért
  • Ezután a rendszer a NAV-ügyfélkapu belépési oldalára irányít át, ahol meg kell adnod a NAV-ügyfélkapus felhasználóneved és a hozzá tartozó jelszavad az azonosításhoz. Fontos, hogy a mi diák ügyfélkapunk és a NAV-ügyfélkapuja nem ugyanaz a rendszer! Azzal a felhasználónévvel és jelszóval, amivel nálunk regisztrálsz, nem tudsz belépni a NAV rendszerébe.
    A sikeres azonosítást követően megkezdődik a hitelesítés folyamata.
Kattints a nagyobb méretért
  • Az elkészült hitelesített dokumentumot a “Letöltés” gombra kattintva tudod letölteni a saját gépedre.
Kattints a nagyobb méretért

Az így hitelesített dokumentum minden olyan adatot tartalmaz, amely igazolja annak hitelességét és hitelesítőjét. A hitelesítést a rajta szereplő AVDH bélyegző, valamint az aláíráspanel jelzi.

Kattints a nagyobb méretért

A hitelesítő személyes adatai a dokumentum csatolmányában érhetők el. Csak abban az esetben tudjuk elfogadni az AVDH-val hitelesített dokumentumokat, ha az tartalmazza ezen személyes adatokat mellékletként.

Kattints a nagyobb méretért

A hitelesítés után lépj vissza a diák ügyfélkapunkba majd töltsd fel a hitelesített dokumentumokat.

Amíg nem nézzük át és nem hagyjuk jóvá a dokumentumaidat, tudod törölni/javítani, ha esetleg rossz dokumentumot töltöttél volna fel. Amennyiben nem megfelelő a hitelesítés, mi fogjuk törölni a nyomtatványt és újra fel kell tölteni. Erről a rendszer újból értesíteni fog.
A tagsági nyomtatványokat csak abban az esetben fogjuk elfogadni, ha minden további iratod, illetve orvosi igazolásodat feltöltötted már és érvényesek.

Amíg nem érvényes a státuszod, azaz nincs rendben minden iratod és tagsági dokumentumod, nem dolgozhatsz rajtunk keresztül!

3.2.2 Ha jelenleg csak érdeklődsz valamely munkánk iránt…

… akkor is javasoljuk, hogy az adataid megadása mellett töltsd fel a dokumentumaidat, így majd, ha valamelyik cég foglalkoztatna, meggyorsítod vele az iskolaszövetkezeti regisztrációt, szerződéskötést.
Ha munkát keresel és megadod a „Személyes adatok” fülön a tanulmányi adataidat, illetve az érdeklődési köreidet, megkönnyíted a munkára való szervezést, ha feltöltöd az önéletrajzodat is. Így fel tudunk keresni, amikor a képzettségednek és érdeklődésednek megfelelő munkára keresünk hallgatókat.
Természetesen az „érdeklődési státuszban” ezt nem kötelező megtenned, a későbbiek során még lesz lehetőséged feltölteni a dokumentumokat.


4. Tagság hosszabbítás

Az iskolaszövetkezetünk tagjainak minden félévben meg kell hosszabbítania a tagságát, ezzel egyidejűleg elfogadnia a belépési nyilatkozatot, megállapodást és bemutatnia az új félévre szóló diákigazolványhitelesítését, vagy jogviszonyigazolását.

A tagság hosszabbítási időpontok egybeesnek a diákigazolvány érvényességével. Az őszi félévre kiállított matricák március 31-ig érvényesek. Amennyiben ezután is dolgozol nálunk, meg kell hosszabbítanod a tagságodat március 31-ig és bemutatnod az új, tavaszi félévre szóló matricával érvényesített diákigazolványodat, vagy benyújtanod egy jogviszonyigazolást a tavaszi félévre szólóan.
Ugyanígy, a tavaszi félévre kiállított matricák október 31-ig érvényesek, így november 29-éig meg kell tennetek a tagsághosszabbítást és a jogviszonyotok igazolását, ha novemberben is dolgoznátok még.
Ezek a dátumok érvényesek a már végzett hallgatókra is. Ha ti januárban végeztetek, akkor az őszi féléves diákotok ugyanúgy érvényes március 31-ig, ha júniusban végeztetek, akkor pedig a tavaszi féléves diákotok ugyanúgy érvényes október 31-ig.

4.1. Lejárt iratok, dokumentumok feltöltése

Az új tanulmányi félév kezdetekor, de legkésőbb az előző félévre érvényesített diákigazolvány-matricád vagy jogviszonyigazolásod lejártakor, köteles vagy újból igazolni a hallgatói jogviszonyodat, hiszen a tagságod csak így érvényes.

Az ügyfélkapuba a dokumentumfeltöltésnél egyszerűen le tudod cserélni a régi diákodat az új félévre szóló matricával ellátott diákod feltöltésével. Az “Egyéb dokumentum” helyen tudod pedig feltölteni az egyetemtől kapott új hallgatói jogviszonyigazolásodat. Ha az adott félévre szóló matricával érvényesítve van a diákigazolványod, akkor a jogviszonyigazolás nem szükséges. Amennyiben passzív féléven vagy, akkor mindenképpen szükséges a jogviszonyigazolás feltöltése. A diákigazolvány feltöltése viszont, akkor is, ha nincs érvényesítve, vagy passzív féléven vagy, kötelező. Amennyiben nincs még diákigazolványod (pl.: iskolaváltás miatt), akkor töltsd fel a diákigazolvány kiállításáig kapott igazolásodat.

Továbbá figyelj arra, hogy a munkaköri orvosi alkalmassági igazolás, illetve az egészségügyi kiskönyv a kiállítástól számított egy évig érvényesek, tehát minden évben meg kell azokat újítani! Az újonnan kiállított igazolást, illetve megújított kiskönyvet a “Személyes adatok” -> “Dokumentum feltöltése” -> “Egyéb dokumentum” helyére tudod feltölteni.

4.2. Tagsági nyomtatványok elfogadása

A tagság meghosszabbításához a jogviszony igazolása mellett a tagsági dokumentumokat is el kell fogadnod minden félévben.

A nyomtatványokat a már ismert, 3.1.1. pontban leírtak szerint tudod elfogadni az ügyfélkapunkon keresztül:

Az ügyfélkapudba “Kitöltendő anyagok” csempében találod a szükséges dokumentumokat. A tagsághosszabbításhoz először is kérünk, hogy, amennyiben használsz, kapcsold ki az AdBlocker-ed, vagy egyéb hasonló programodat, ugyanis a rendszer felugróablakokkal kommunikál.

Ezután töltsd le a PDF-eket, olvasd át a őket és ellenőrizd le az adataidat. Amennyiben hibát fedezel fel, kérünk, hogy értesíts minket és javítani fogjuk.
Ha mindent rendben találtál, akkor a dokumentumok mellett lévő jelölőnégyzetek kipipálásával fogadd el őket. A jelölőnégyzetek csak akkor lesznek aktívak, ha a PDF-eket letöltötted, tehát megismerted a tartalmukat.
Ezután kattints a „Nyomtatványok elektronikus jóváhagyása gombra”. A honlap rögzíti a bevitt adatokat, ezt egy felugró ablak jelzi is, de az oldal újra betölteni, vagy továbblépni nem fog.

Ezután nekünk át kell néznünk a feltöltött irataidat, ha mindent rendben találtunk, akkor fogjuk jóváhagyni a nyomtatványokat és érvényesíteni a tagságodat. A nyomtatványokat tehát akkor fogjuk csak elfogadni, ha minden igazolványodat, orvosi alkalmassági igazolásodat és/vagy EÜ kiskönyvedet feltöltetted és azok érvényesek!

Amíg nem érvényes a státuszod, azaz nincs rendben minden iratod és tagsági dokumentumod, nem dolgozhatsz rajtunk keresztül!


5. Fizetések nyomon követése

A „Fizetéseim” fül alatt le tudod kérni hónapra bontva a fizetési jegyzékedet, 2020. évtől kezdődően. Ezt a dokumentumot kaptad meg e-mailben is minden hónapban tőlünk, most egy helyre gyűjtöttük Neked, a könnyebb követhetőség és kezelhetőség érdekében. Erről a dokumentumról le tudod ellenőrizni, hogy jól, az órabérednek és a ledolgozott óraszámaidnak megfelelően, utaltuk-e a fizetésedet. Ebben a fájlban láthatod azt is, hogy mennyi személyi jövedelemadó került levonásra a bruttó béredből.

Kattints a nagyobb méretért

Itt találhatod majd meg az „M30-as igazolások”-at is. Minden évről a következő év január 31-éig töltjük fel majd ide az igazolásodat, segítve így az SZJA bevallásod elkészítését. (Mivel idén állunk át az új rendszerünkre, így az első elérhető igazolás a 2020. évre szóló lesz, 2021. januárjában.)

Kattints a nagyobb méretért

6. Jelszó megváltoztatása

Az ügyfélkapun belül lehetőséged van a jelszavad megváltoztatására. Ehhez add meg a régi jelszavadat, majd az új, használni kívánt jelszót és a megerősítését.


7. E-mail cím megváltoztatása

A jelszavad megváltoztatásához hasonlóan módosítani tudod az e-mail címedet is. Fontos, hogy ezzel csak az itt használt e-mail címedet változtatod meg, a rendszerünkben lévő, kapcsolattartási célra megadott levelezési címedet nem! Utóbbit a személyes adatokban tudod csak módosítani.

Az ügyfélkapuban használt e-mail címed megváltoztatása után, a regisztrációhoz hasonlóan, kapni fogsz egy megerősítő levelet az új címedre.


8. Regisztráció törlése

Ebben a menüpontban törölni tudod az ügyfélkapus fiókodat. Ehhez add meg a felhasználónevedet, jelszavadat és az ügyfélkapuban használt e-mail címedet. A fiókod törlésével csak az ügyfélkapuból törlöd magad, iskolaszövetkezetünk adatbázisából nem, így ez nem minősül kilépésnek! Iskolaszövetkezetünkben az adataid a törvényi szabályozásoknak megfelelően továbbra is tárolva lesznek. Az iskolaszövetkezetünkből való kilépésről bővebben itt olvashatsz.

Amennyiben meggondolnád magad, az első pontban leírtak szerint újra tudod regisztrálni a fiókodat az ügyfélkapunkban.


9. Kilépés

A kilépés gombra kattintva egyszerűen kijelentkezel az ügyélkapu fiókodból.